Webinar Halderberge 80 jaar bevrijd

Beste leden en belangstellenden,

Dit jaar is het 80 jaar geleden dat Oud Gastel en Stampersgat, maar eigenlijk geheel Zuid Nederland, is bevrijd.

Daarom organiseren we op 31 oktober ’s avonds samen met Heemkundekring “Broeder Christofoor” uit Oudenbosch en de gemeente een webinar over deze spannende laatste maanden van de oorlog in West-Brabant. Deze keer niet alleen voor leden van onze Kring, maar uitdrukkelijk ook voor andere geïnteresseerden uit Halderberge en omstreken.

Christ Klep (1959), woonachtig te Oudenbosch, is een militair-historicus en allround liefhebber van geschiedenis, internationale betrekkingen en wat zich nog meer afspeelt in de wondere wereld van oorlog en vrede, defensie, politiek en maatschappij.

Naast de inleiding die gegeven zal worden door dhr. Christ Klep hebben we ook verhalen uit deze tijd van 80 jaar geleden die ons herinneren aan bezetting en bevrijding. Hierbij zullen we beelden laten zien van Oud Gastel en Oudenbosch, in deze bevrijdingsdagen en een aantal persoonlijke verhalen uit ons dorp presenteren.

Daarnaast zullen we historische beelden (foto en film) tonen van die tijd.

Daarom nodigen we u graag uit voor dit webinar met dit boeiende en belangrijke thema als onderwerp. U wordt meegenomen op een dynamische reis 80 jaren terug in de tijd naar die roerige dagen in oktober 1944.

Het webinar wordt gehouden op donderdag 31 oktober a.s. van 20.00 – 21.00 uur. U volgt het gewoon vanaf uw computer.
Let op deelname is gratis maar aanmelden is verplicht!

Het programma zal interessant zijn, maar ook uw eigen kennis zal op de proef worden gesteld, dus doe mee!

Praktisch:
Deelname: na aanmelding ontvangt u een link waarmee kan worden ingelogd.

Aanmelden: via deze link kunt u zich aanmelden: bevrijding-van-halderberge-in-1944

U ontvangt daarna een mail waarmee u kunt deelnemen die u moet gebruiken op donderdag 31 oktober 2024.

Er is geen beperking op het aantal deelnemers. We hopen u op 31 oktober te mogen ontmoeten.

Over het gehele programma van 80 jaar bevrijding kunt u meer informatie vinden op:

Meer informatie over Christ Klep : https://christklep.nl/